Már 12 napja éhségsztrájkol egy magyar művész Németországban

(Budaörs, 2014. április 07. – Budaörsi Infó) Németországban, Darmstadtban 12 napja tart éhségsztrájkot egy magyar művész, Kocsis László szólótáncos és koreográfus. Volt munkaadója, a Staatstheater Darmstadt ellen tüntet. Elmondása szerint, így próbálja felhívni a figyelmet arra, hogy a kiszolgáltatottabb külföldi művészeket miként használják ki munkaadóik. Kocsis László nyilatkozott a Budaörsi Infónak.

A Budaörsi Infónak adott telefonos interjújában Kocsis László elmondta, hogy már 12 napja folytat éhségsztrájkot volt munkahelye előtt, ahonnan véleménye szerint koholt vádak miatt távolították el.

“A színházban, ahol dolgoztam nagyon komoly szakmai problémák voltak. Ha  fel szeretnék bontani egy énekessel a szerződését, akkor túlénekeltetik, hogy tönkremenjen a hangja. A táncosokat pedig túldolgoztatják, hogy megsérüljenek, és erre hivatkozva elbocsáthassák őket. Én térdsérülést szenvedtem, és rongálással vádoltak meg. Azt kérték tőlem, hogy bontsam fel a szerződésemet, de így minden jogomtól megfosztottak volna.

Már 12 napja éhségsztrájkol egy magyar művész Németországban

Végül nem a rongálás miatt bocsátottak el, hanem alkalmatlanságra hivatkozva. Munkám során csak jó kritikákat kaptam helyi és nemzetközi szinten is: Frankfurter Allgemeine Zeitung, Taipei Times Frankfurter Rundschau, Darmstädter echo etc.

Miután megvádoltak rongálással kórházba kerültem, mert annyira összetört ez az eset. Mikor kikerültem a kórházból és bíróságra akartam vinni az ügyemet, akkor viszont azt mondták a színházban, hogy tartottak egy vizsgálatot amíg bent voltam, és megállapították, hogy nem vagyok bűnös, de az erre vonatkozó bizonyító papírokat megsemmisítették, ami kizárja a lehetőséget, hogy bíróság elé tárjam az ügyem. Mégis elvették az állásomat.”

tovább: BudaörsiInfo

This entry was posted in HU, szolidaritás. Bookmark the permalink.