Respect: András Gál

To H. E. Gajus Scheltema

Ambassador of the Kingdom of the Netherlands to Hungary

Your Excellency,
Dear Curator Koos van Duinen,
Dear Artist Friends from the Netherlands,

I must cancel my participation at Silence, a group exhibition of Dutch and Hungarian artists. The reason is that the gallery is supported by MMA, the Hungarian Academy of Arts. The Hungarian government invested the organization with supreme authority in the field of art, gave full powers to its leader, a man known for dictatorial, exclusionist views, provided them with an annual budget of HUF 4.5 billion, and handed over Műcsarnok, Budapest’s most important exhibition venue. The goal is to bring progressive art to its knees. As at the time of the communist dictatorship, those in power now try to legitimize their rule through an association with progressive international art, while supporting mediocre, obsequious local artists. The gallery of the Sensaria Association is sponsored in the framework of this politically motivated support policy. Please raise your voice against the ultra-right political dictatorship that currently reigns in Hungary.

Yours sincerely,

András Gál

painter

Budapest, 17 October 2013

This entry was posted in EN, tiltakozások and tagged , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Respect: András Gál

  1. Losonczy István says:

    Erdélyi Gábor, természetesen! Elnézést kérek!

  2. Losonczy István says:

    Így pontosabb:

    Profi politikusra valló időzítés: öt nappal a kiállítás előtt! És eddig nem tűnt fel, hol fogunk kiállítani?! (Vagy csak most tudta meg, hogy a Nagykövet Úr nyitja meg?)
    Én is meghívott vagyok Erdélyi Dániel, Nagámi és persze Gál András mellett, ám nagy különbség, hogy számomra éppen a részvétel jelenti a (csendes..) politikai állásfoglalást: 2006 decemberében meghívtak a Sensaria MNG-s megakiállítására (A festészet ideje) mint külsőst, ám az azt kísérő obskurus, a figuratív festészet magasabbrendűségét hirdető (pszeudo-politikai) szövegek miatt írtam egy szösszenetet és időben kiszálltam az ügyből. Mivel akkor sem pártpolitikai okokból tettem, amit tettem (így aztán nem is volt visszhangja..), ezúttal nem hogy nem mondom le a részvételem a “Silence” kiállításon, hanem igyekszem maximálisan kiélvezni a pikáns helyzetet, amely egyébként, egészen prózai okokból, amiatt alakult így, mert a gazdag hollandok által ugyancsak kedvelt Gellért Szálló tőszomszédságában valószínűsíthetően nem a heroikus-bús pörköltszaft-figurizmus a legeladhatóbb festészeti termékcsoport, még úgy sem, hogy a közvetlen szomszéd a Szegedi Halászcsárda..

  3. Losonczy István says:

    2006 decemberében meghívtak a Sensaria MNG-s megakiállítására (A festészet ideje) mint külsőst, ám az azt kísérő obskurus, a figuratív festészet magasabbrendűségét hirdető szövegek miatt írtam egy szösszenetet és kiszálltam az ügyből. Mivel akkor sem politikai okokból tettem, amit tettem (persze, nem is volt visszhangja), NEM mondom le a részvételem a “Silence” kiállításon. Egyébként a kiállítás csütörtökön nyílik, nem értem hogy lehet, hogy Gál Andrásnak eddig nem tűnt fel, hol fog kiállítani?

Comments are closed.