Adódott ez a pályázat, gondoltam, elindulok

Interjú a Ludwig új igazgatójával

Június elsejével Fabényi Júlia művészettörténész vette át a Ludwig Múzeum irányítását Bencsik Barnabástól, a korábbi igazgatótól. Sokan politikai kinevezésről beszéltek, az Összefogás a Kortárs Művészetért csoport napokig transzparensekkel tiltakozott a múzeum lépcsőjén a kinevezés ellen, és pályázatának közzétételét követelték. Erről, múzeumvezetési ambícióiról, valamint Bencsikhez és Balog Zoltánhoz fűződő kapcsolatáról beszéltünk. Továbbá a meztelen testek, kulcsfontosságú kollégák és Angela Merkel is szóba kerültek, utóbbi nem azért, mert hasonló a frizurájuk. 

Nagy a nyugalom a Ludwig körül, egyetlen transzparens-lobogtatóval sem találkoztunk, míg megérkeztünk az irodájába. Egyből lenyugodtak a kedélyek, amint nyilvánosságra hozta a pályázatát? Hogy érintették a tiltakozások?

fabenyi media markt ogy

(Fotó: OGY)

Azt követelték, hogy tegyem közzé, én pedig megígértem, hogy az elbírálás napján nyilvánosságra hozom a pályázatot, amennyiben én nyerek – noha ez nem volt kötelező. Amikor a tiltakozók pünkösd körül itt voltak, ugyanezt megbeszéltem velük. Azt hiszem, hogy a tiltakozók előbb kezdtek tiltakozni, mint hogy ezt megbeszéltük volna. (A posztra két pályázat érkezett, a másik Bencsik Barnabásé, innen tölthetők le.)

Hogy érintette ez?

El voltam szokva ettől, nem számítottam rá. Már rég nem élek Budapesten. Egyébként semmi gondom nem volt vele.

Mi az ön számára a legvonzóbb az ilyen országos jelentőségű, nagy befolyással bíró intézmények vezetésében, mint a Ludwig vagy a Műcsarnok? Az utóbbit 2000-től vezette öt éven át.

Sokkal nagyobb intézményt – a Baranya Megyei Múzeumokat – is vezettem vidéken, csak azt hajlamosak a budapestiek levidékizni. Ott azért nagyobb a feladatkör. De nem ez a lényeg, hanem hogy a Ludwigban kiírt feladatkört szinte rám szabták, mivel létezik a kortárs művészethez való kötődésem, a német nyelvterülethez való kötődésem, és úgy gondoltam, hogy a Baranya megyében hét év alatt szerzett múzeumi tapasztalatot itt ki tudom bontakoztatni és gyümölcsöztetni tudom.

Emellett még az is érdekes, hogy Bencsik Barnabással újra és újra kereszteződnek az útjaik. Például 2000-ben és 2005-ben is együtt pályáztak a Műcsarnok főigazgatói posztjára. Beszélő viszonyban vannak? Találkoztak mostanában?

Ma volt nálam. A viszonyunk kiváló.

Kunsztblog

This entry was posted in hírek, HU and tagged , . Bookmark the permalink.